7 Kasım 2012 Çarşamba

   En son yazımın üzerinden yaklaşık bir bucuk ay geçmiş ve ben makinemde yayınlanmayı bekleyen  bir çok tarif olmasına rağmen bir türlü fırsat bulup blogumu güncelleyemedim.Sonunda bugün bunu başardım ve en son tariflerle işe başladım nihayet.Bu uzun aranın tabii ki önemli sebebleri var dı benim için ama yine de blog yazı yükleyemek beni rahatsız ediyordu.Yine yapılması gerekenler işler, yine misafir ağırlamalar bir de annesi babasının kutsal topraklarda olduğu ve bize emanet olarak bıraktığı küçük bir konuğumuz vardı ilgilenmemiz gereken ....
Şükür ki kavuşması gerekenler kavuşunca bizde rahatladık biraz .Bu arada aslında o kadar çok yeni tarif deneyip ikram ediyorum ki fakat bazılarını ya çekemeden bitiyor ya da sadece İnstagrama yükleyebiliyorum.Kızımın okuluna haftada bir kere kahvaltı saatine sağlıklı birşeyler hazırlayıp götürmeye çalışıyorum..Bu hem beni hem de kızımı çok mutlu ediyor.Önümüzdeki ay inşaallah bütün sınıf kurabiye etkinliği yapıcaz.Bakalım nasıl geçicek bende çok merak ediyorum.

  Bugün kardeşim için hazırladığım kolay truff ve üzümlü çörek tarifi yazıcam,hem yapımı kolay hem de çok şık bir lezzet  bence sevdiklerinize yapıp  götürün ve yedikleri zaman yüzlerinde oluşan mutluluğu görün yeter.....

Kolay Truff için Malzemeler:
  • 1 paket kakaolu küçük pandispanya(bayat keklerinizi kullanabirsiniz.)   
  • 2 paket süt kreması
  • 2 paket çikolata  (1 paket sütlü-1 paket bitter )   
  • toz antep fıstık-hizdistan cevizi-ince çekilmiş ceviz içi  -kakao        
Yapılışı:Kremayı tenceye alıp ocakta hafifce ısıtalım ve içine çikolataları koyup iyice erimesini sağlayıp altını kapatın ve biraz sogutun ve içine keki iyice ufalayın ve güzelce yogurun ve buzdolabında en az 4 saat bekletin( ben akşam hazırlayıp sabah şekil verdim)ceviz büyüklüğünde yuvarlayın istediğiniz malzemeyle bulayın..                  

Üzümlü Çörek için Malzemeler:
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 150 gr yumuşamış tereyağ
  • 1/2 çay bardağı fındık yağı
  • 1 paket kabartma tozu-vanilya- aldığı kadar un
Yapılışı:Yumurtalarının bir tanesinin sarısını ayırıp şekerle iyice çırpın,sonra sırasıyla yağ ,yoğurt,ceviz içi ve 10 dk ılık suda beklettiğiniz üzümleri ve kuru malzemeleri ekleyip hamuru yoğurun.Yuvarlak şekil verdiğiniz kurabiyelerin üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürüp 180 derecede 25-30 dk pişirin ..Kurabiyelerinizi 20 gün kapalı bir kavanozda bayatlamadan saklayabilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder