19 Eylül 2012 Çarşamba

Hurmalı ve Fındıklı Kurabiye...

 
      Herkese selam olsun yine yeni bir tarif denedim ve sizinle paylaşmak istiyorum.Ne zamandır evde koca bir kavanoz olarak duran yer fıstığı ezmesini kullanmak için bir tarif arıyodum ki karşıma hurmalı fındıklı bir kurabiye olarak çıktı .Hemen denedim ve sonuç bence çok lezzetli oldu yiyen herkes çok beğendi .Yapımı çok kolay ve uzun süre bayatlamadan kavanozda saklayabilirsiniz ayrıca okula başlayan çocuklarınız için eve geldiklerinde tercihen sütle veya beslenme çantaları için çok besleyici ve sağlıklı bir atıştırmalık... Hepinize afiyet olsun.....
 
 
 

Malzemeler
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 50 gr tereyağı  
  • Yarım su bardağı yer fıstığı ezmesi  
  • Yarım tatlı kaşığı tarçın  
  • 1 yumurta  
  • 1 paket vanilya  
  •  1.5 su bardağı un  
  • 1 paket kabartma tozu  
  • 1 çay kaşığı karbonat 
  • 1 paket vanilya  
  • 200 gr doğranmış hurma  
  • 1/3 su bardağı fındık içi
Yapılışı:
Hurmalı ve fındıklı kurabiye: Fırını 180 dereceye ayarlayın. Şeker, tereyağı, fıstık ezmesi ve tarçını mikserle çırpın. Yumurta ve vanilyayı ekleyin. Un, kabartma tozu ve karbonatı ilave edip iyice karıştırın. Küçük kesilmiş hurma ile fındıkları ilave edip karıştırın. Hamuru 1 saat buzdolabında soğutun. Dondurma kaşığı ile hamurdan parçalar alıp yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizin ve fırında 8-10 dakika pişirin. Fırından çıkarıp 1 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.
Hurmalı ve fındıklı kurabiye artık hazır.Kurabiyelerinizi cam kavanozda 20 gün saklayabilirsiniz.

NOT:Tarif lezzet derginden denenmiştir...

4 yorum:

  1. Bende bu sekil bir tarif ariyodum epeydir...deneyecegim saolasin..

    YanıtlaSil
  2. ben de deneyecegim en kisa zamanda..cok leziz gorunuyor..

    YanıtlaSil
  3. İns begenirsiniz simdiden kolay gelsin daha sonra bana dusuncelerinizi iletirseniz sevinirim..

    YanıtlaSil
  4. çok lezzetli oldular.ellerine sağlik...

    YanıtlaSil