5 Mayıs 2013 Pazar

Alman Pastası ve BAHAR....


Evet yine yeniden dogdu güneş içimize nihayet. Kış uykusundan uyandık neşe dolduk sebebsiz yere mutlu olduk gözümüze,gönlümüze,evimize bahçemize,mutfagımıza bahar geldi çok şükür..Her yer çiçekleklendi yeşillendi mis gibi kokmaya başladı.Pazara markete girdiğiniz andan itibaren mis gibi yeşillikler size tazelenmenin yenilenmenin müjdesini veriyor bir tablo gibi maaşallah....Evinizi dolaplarınızı bahar detoks yapmaya başladımız mı ben bitirdim ve bayağı hafifledim cok şükür..E tabi bu arada bahar meyvelerin en başında yer alan çilekde benim mutfagımın başrolünü aldı çoktan..sizde benim gibi cilek sevenlerdenseniz bu tarifi denemelisiniz mutlaka...

Malzemeler : 
  • 3 yumurta 
  • 4 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 kahve fincanı su
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5-6 kahve fincanı un 
Kreması için :
  • 1 yumurta sarısı
  • 4 çorba kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı un 
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket krema 
Yapılışı : Kek için bütün malzemeler sırasıyla çırpılır. En son unu ve kabartma tozu koyulup , yavaşca karıştırıp yağlanmış pandispanya kalıbında 30-35 dk 180 derecede pişirilir.Soğuyan kek eşit iki parçaya kesilerek arasına krema dökülür ve üzerine çilekler dizilip kekin ikinci katınıda güzelce koyup üzerine pudra şekeri serpilir..

Kremasının tarifi: Yumurta sarısı , şeker , un ve süt iyici çırpılıp koyulaşana kadar pişirilir. Kaymak tutmaması için arada karıştırarak soğutulur ve içine yarım paket süt kremasını koyulup iyice çırpılır. 

Ekmek pizzası :


Evinizdeki bayat ekmekleri degerlendirmenin en kolay ve lezzetli yoludur bu tarif yapımı oldukça basittir.Malzemelerin çeşitliligi sizin damak tadınıza göre değişir mutlaka.

Malzemeler:

  • Dometes .
  • Sivri biber ,
  • Kırmızı etli biber,
  • Kaşar peyniri,
  • Zeytin
Yapılışı : Hepsini dograyın kesip ekmeklerin üzerine eşit miktarda yayın az miktarda zeytinyağı döküp fırında kızarana kadar pişirin... Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. emine'm hepsi süper sitene yeni girdim valla hepsine bayıldım edebiyatında süper sen bu işe devam et kızım süpersin

    YanıtlaSil
  2. kendimi tanıtmayı unuttum ben süreyya ablan

    YanıtlaSil